Blod, svett och blåa tuttar

Igår var det träningsmatch mot Krösas tjejer.
Som vanligt var vi skit några gamla spelare som skulle försöka sätta stopp för dessa unga talanger.
Det gick väll rätt bra, vi vann iaf.

Tycker dock att det är synd när vissa spelare (både gamla och nya), använder onödigt fult spel.
Visst, jag har också tagit till med fula knep ibland, men om man ska göra något som står utanför spelets regler så ska det finnas ett syfte med det. Man vinner inget på att nypa och bita någon när man ligger mitt på plan, eller på att nypa tag i någons bröst när man ska blocka. Då gör man det ju bara för att göra det.

Oftast så är det spelare som är för dåliga för att hålla hög standard som gör det. Eller så har man tränare som tycker att det är okej, och därför vet man helt enkelt inte bättre.

Men måste väll be om ursäkt för mitt något omogna beteénde igår.
Som äldre ska man föregå med gott exempel och ha överseénde med spelare som missköter sig, men ingen är perfekt.

Tyckte det kul att spela igen, och riktigt kul att se att Krösa har ett starkt lag i år.


Bilder tagna av Axel Svensson, sjukt grym kille som alltid fångar bra matchbilder.
Se fler foton i Krösa Rugbys fotoalbum.


Poäng


Fullkorn tacklar


På torsdag är det träningsmatch mot Valhalls tejer.
Med tanke på hur min kropp mår idag får vi se ifall jag tar mig upp ur sängen på fredag, haha.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Madde

Livet som volontär i Dublin.

RSS 2.0