Tillbaka i det gröna

Ja då har man överlevt sjukvårdsutbildning, praktik och en släng av maginfluensa.
Nästan hela plutonen är för tillfället i Skövde för att ha tross-utbildning. Det innebär att vi ska lära oss hur man ska göra om ex. ett stridsfordin blir utslaget, vad jag som sjukvårdare ska göra, vad den som är bergare ska göra osv.

Det är lite ovanligt att vara tillbaka i det militära, man har ju lökat till sig rejält under alla veckor ifrån strid och ISO-mat. Men tror att jag kommer in i det rätt så snabbt.

Au Pair ansökan när nästan helt klart, nu fattas bara ett fotokolage och lite referenser. Är sjukt pepp!
Har fått mycket välbehövd hjälp med mitt brev av Jönsson, jag är kass på att stava i vanliga fall, men att skriva på engelska är näst intill omöjligt.. Så tack!


Lite ljuv musik:


Cris Cornell-Part of me

Stör mig dock väldigt mycke på censuren..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Madde

Livet som volontär i Dublin.

RSS 2.0