Nya tag

Mina två veckors rematch börjar närma sig sitt slut. På tisdag flyttar jag ut från min nuvarande familj, lämnar Beverly Hills och väntar på att få börja mitt "nya" liv i Washington DC.
Jag ska flytta in med min nya värdfamilj den 6 december, vilket ger mig knappt två avslutande veckor i LA.

Den senaste tiden har varit en känslomässig berg-och-dal-bana.
Hemlängtan har kommit och gått, och jag trodde faktist att jag skulle åka hem, jag längtade efter ett normalt liv i lilla Oskarshamn och efter mina vänner och min familj.
Men efter en jävla massa ångest och ett himlans velande har jag bestämt mig för att inte ge upp, jag hatar att förlora, och för mig skulle det vara en förlust om jag lät en unge förstöra min dröm om att leva i USA för ett år.

Så jag håller tummarna att mina nya värdbarn inte hatar mig, att jag kommer att bli en någorlunda bra au pair och att jag rent ut av kanske blir lite omtyckt!

/madde


Kommentarer
Lena

Gratttiiis Madde!!! :D Fy fan vad nice!! Och du kommer ha det asbra i Washington! Förresten, ofta du tror att du misslyckas... du är trög om du tänker så!!

2010-11-22 @ 16:20:03
Rebecca Andersson

Även om du kommer hem till Oskarshamn igen så har du inte gett upp, det kanske bara isf inte passade dig. Men du är en av de starkaste personer jag känner och du klarar allt!



Kraam

2010-11-22 @ 17:18:00
URL: http://evarebeccamaria.blogspot.com
madde

Tack min pullor!

Stärkande ord gör en..starkare!

2010-11-22 @ 20:58:56
URL: http://mingemarsson.blogg.se/
Sofie

Vad glad jag blir av att läsa det här! Jag vet hur det känns att ha varit i rematch men jag vet också vilken lättnad det är att lämna en familj och barn som det bara inte funkat ihop med. Jag förstår absolut hur du känner och jag är otroligt lycklig att du hittade en familj tillsist som verkar passa:D



Jag ser fram emot att höra hur du har det i DC när du flyttat dit och gjort dig bekväm;)



Bamsekramar från din au pairkompis

2010-11-28 @ 06:09:33


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Madde

Livet som volontär i Dublin.

RSS 2.0