Military

Jag trodde da aldrig att jag skulle erkanna detta; Men jag saknar faktist lumpen.
Okej,jag har redan fortrangt alla blota och kalla natter i falt, och faktumet att min mage typ gick i pension ett tag. Men om man tanker pa alla sjukt underbara manniskor som jag faktist nastan spenderade ett ar med, sa far man ju nastan lust att dra sig tillbaka till det grona. Har ju faktist sagt att jag skulle kunna tanka mig att aka pa en utlands mission, men da skulle det vara som ren sjukvardare.

Men nej.Mitt kloka huvud hinner ikapp mig, och det skriker "NEJ FOR HELVETE"! ..Och det handlar inte om all slit som man far gora(om man ens kan kalla min utbildning sa varst slitsam), en utmaning ar alltid bra.
Nej jag tanker sjalvklart pa idioterna som styr i den svenska militaren. Far sa javla mycke skit som pagar i forsvarsmakten och sa lite som gors, det pallar jag inte med en gang till, for jag kan inte bara kolla pa nar andra blir utnyttjade, och nar chefer utyttjar sin position pa fel satt. Ibland undrar jag och vissa personer helt enkelt ar dumma i huvet och inte fattar vad som pagar, eller om det helt enkelt ar sa att man valjer det smidigare alternativet och blundar for problemen.
Jag sager grattis till mina kamrater som far mojligheten att aka ivag pa utlandsmission, jag hoppas att ni inte angrar er.

Nej men usch,va inte redigt meningen att det skulle bli ett sa langt och negativt inlagg. Tankte bara saga att jag tanker pa er, era sma stridspittar och att jag hoppas pa en fetfest nar jag kommer hem!



klart slut
/madde


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Madde

Livet som volontär i Dublin.

RSS 2.0