Idioti!

Okej, jag kan förstå varför man har vissa regler, men man kan alltid göra undantag.

Jag är i rematch, och jag har en ny familj på gång. En polare ska åka hem, och henne familj vill ha mig, och jag vill ha dom, låter klockrent?
Nej..

Familjen har en bebis på 19 månader, och för att ta hand om barn under 2 måste man enligt Cultural Care ha 200 timmars erfarenhet att passa barn under 2 år. Och man måste vara över 15 år när man passade barnet.
Okej det låter vettigt..

Här är problemet:
Jag fyller år 5 Augusti.

Jag var barnvakt åt en familj i ca 2.5 år, mellan 03-05/06.Började passa den minsta pojken när han var ca 10 månader och fram till att han nästan var 3. Där har jag mina 200 timmar (över 200 timmar).
Men eftersom jag fyllde 15 år i Aug 04, och pojken fyllde 2 år Jan 05 så räknas inte de timmar innan 5 Aug 2004.
Och timmarna mellan Aug 04-Jan 05 räcker inte.
Hade jag fyllt år i ex Februari hade det inte varit några problem.

Så som det ser ut nu så kommer jag inte att få den familjen..
Och detta känns så jävla löjligt.
Familjen vill ha mig även om jag inte har någon erfarenhet av barn under 2, men CC vill inte göra några som hellst undantag.
Kan inte en förälder få välja och bestämma om vem som ska passa sitt egna barn?


Kommentarer
Sara

Men herregud så löjligt! Hoppas det ordnar sig Madde!!

2010-11-12 @ 12:16:42
URL: http://sara2.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Madde

Livet som volontär i Dublin.

RSS 2.0