Stereotyp

Gårdagen var lyckad! Även om LaShit var tråkigt(som det oftast är) så hade jag kul med alla brudar:)

Nu sitter jag och väntar på att handbollen ska börja, morsan står och steker bananer, söndagsmys helst enkelt.
För mig är handboll och basket dom roligaste sporterna att se på. Visst, om det är hockey-VM eller nått stort kan jag slö kolla lite, men annars tycker jag inte att det är någon hit.

Igår diskuterade vi det här med stereotyper, och mest hockeystereotyper. För en gång skull så var det någon som höll med mig gällande hockeystereotyper(roliga var att det var en hockeyspelare också), att det finns mycket svin inom hockey.
Jag få alltid skit för att jag tycker så, och självklart vet jag att man inte kan dra alla över en kant, men jag står för det jag säger;
Det finns jävligt mycket hockeysvin.

Som sagt, man ska inte dra alla över en kant, en av dom snällaste personerna jag har träffat spelar hockey, men jag tycker att hela hockeykulturen utsrålar lite av att man tror att man är "störst, bäst och vackrast".


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Madde

Livet som volontär i Dublin.

RSS 2.0