Trasdocka

Som en del vet har jag haft problem med min axel i flera år. Allt började en rugbyträning där axeln hoppade ur led, och sen dess har den varit helt fuckad.
Mina ledband är uttöjda och i fel vinkel, eller vid en smäll hoppar den ur led och sedan tillbaka (som tur är har den aldrig fastnat, peppar, peppar tar i trä).
Genom åren har det gått upp och ner, smärta och ingen smärta, rehab hit och rehab dit, operera eller inte operera? Och i morse fick jag min andra kortisonspruta som förhoppningsvis ska ta bort smärtan.
Så på läkarens order står jag över dagens träningspass för att låta allt lägga sig och bli bra inför Stockholm.
Det är snack att jag ska opereras efter säsongen, vilket innebär att jag blir borta största delen av försäsongen, men skulle också innebära att axeln skulle bli stabilare och smärtan förmodligen skulle försvinna.

Ett beslut som tåls att tänka på, och som jag kommer att bolla fram och tillbaka.

I morgon åker vi till Stockholm för att spela träningsmatcher som förhoppningsvis ska hjälpa oss att förbereda oss för kvalet, jag är pepp som fan!

/madde


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Madde

Livet som volontär i Dublin.

RSS 2.0