Ännu ett äventyr

Ja men vi tar väll och sparkar igång den gamla bloggen igen.
Om exakt en månad åker jag till Dublin för att jobba som volontär i ett år, och då tänkte jag skriva lite här om vad som händer och vad jag styr med om dagarna.
 
Projektet som jag ska jobba med handlar om att med hjälp av sport försöka få ungdomar att välja bättre umgängen, förebygga mobbing osv. Den delen av Dublin jag ska till är rätt fattig med många ensamstående föräldrar som ofta jobbar dubbelt och på så sätt kan de inte ha koll på vad barnen gör på fritiden. Där kommer vi in och försöker vara stöd och förebilder.
 
Bild från förra årets basketliga
 
Mer info:
Här är hemsidan till projektet.
Hemsidan till volontärarbetet.
Foton från tidigare projekt.
 
 
Väl mött!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Madde

Livet som volontär i Dublin.

RSS 2.0