BATLS

Gårdagen började och slutade med pizza och tv efter att jag hämtat syrran.
Jag va helt slut och somnade framför tvn och vaknade idag kl 12.
Maria och Victor satt dock och festade till kl 6 i morsen, brevid mig utan att jag märkt något, va helt slut helt enkelt..

Nu sitter vi uppe i storskogen Björnhult och har ätit mammas pannkakor.
Man skulle kunna tro att jag tröttnat på pannkakor eftersom vi får det varje torsdag i lumpen, men inget slår Ullas pannkakor!
Påtla om lumpen så åker jag tillbaka till Göteborg i morgon, ångest-ångest-ångest!
Som tur är så ska jag bara vara där i två veckor för att avsluta min sjukvårdsutbildning, sen väntar tre veckors praktik på ambulansen här i Oskarshamn.
Så för erat egna bästa så ska ni inte skada er någon gång mellan v. 4-6;)

Nu ska jag ta tag i mitt liv och göra min hemtenta som ska va klar i morgon (har inte börjat nått på den).
Det är BATLS som gäller, och för er som inte är så insatta i akutsjukvård betyder det :
Battlefield Advanced Trauma Life Support.
Med andra ord så handlar det om vad man som akutsjukvårdare gör när man kommer fram till en olycksplats eller om någon är med om ex. en skottskada.



Önska mig lycka till!

Peace


Kommentarer
Anonym

Om två veckor så slipper du se mig Ingemarsson. /Bitterfittan

2010-01-09 @ 16:28:14
Madde

Haha,ja fy fan så skönt att slippa allt gnäll!

Skojar bara,det kommer bli tråkigt ju:/

2010-01-09 @ 18:00:27
Lena

Uhhhhh hjärt-lungräddning av Maddiliciouuus ;D

2010-01-10 @ 00:08:37
Madde

Lena kom så ska jag göra mun-mot-mun metoden!

2010-01-10 @ 15:15:30


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Madde

Livet som volontär i Dublin.

RSS 2.0