Sex träningar och en begravning

Ja då har jag avverkat sex träningar på fyra dagar, det känns lite i kroppen om jag ska vara ärlig.
Och självklart så försvinner inte min förkylning, vilket gör att träningarna blir ännu mer plågsamma. Men, men, det är bara att bita ihop och köra på.

I morse blev det dock ingen morgonträning för mig, istället var jag ett stenkast ifrån hallen på begravning i skogskapellet.
En vän till familjen omkom i en bilolycka för ett par veckor sedan, och idag var det dags för ett sista farväl.
Fan, jag hatar begravningar. Så mycket sorg samlat på ett och samma ställe, och det väcker bara massa minnen som jag försöker gömma djupt inom mig.
Och sen bara går man där ifrån, och fortsätter med livet där man lämnade det.


Nu väntar två dagars vila ifrån basketen, sen kör vi igång med ännu en vecka med två träningar om dagen.
Och ledigheten ska spenderas väl; I morgon blir det party med mina asiater för att fira in det nya året, och dagen efter blir det (förmodligen) bakis-häng och massa chill.

Hörs nästa år!

/madde


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Madde

Livet som volontär i Dublin.

RSS 2.0