Andra vinsten!

Där kom den! Andra vinsten för säsongen, och det känns så bra!
Efter en lite skakig inledning så tog vi greppet om matchen och lyckades till slut vinna med 72-58 mot Järva.
Jag är inte så bra på att skriva matchreferat, så läs gärna coach Svenssons på OBBK:s hemsida.
Här hittar ni intervjun med Linn. Och här hittar ni stats. från matchen.


Bildarkiv: Damlaget 2011-2012

Spelsuget är större än någonsin, och det var nästan som tortyr att sitta på bänken och inte kunna få gå inte på planen. Men jag gjorde i alla fall mitt bästa genom att skrika och klappa för att försöka peppa mina lagkamrater.
Nu väntar det en match till med Döderhult innan juluppehållet, och förhoppningsvid blir det en överförning till A-laget runt nyår.

Från basket till rugby då..

I går hade vi säsongens första träningsmatch. Tjejerna fick känna på hur det är att spela mot "riktigt" motstånd i form av föredetta spelare.
Är så otroligt stolt över mina flickor. De kämpade på hela matchen, tog smällar, gav smällar och peppade varandra hela tiden.
Nu måste vi coacher sätta oss och bestämma vilka som inte kommer att få en plats i truppen, vilket inte är det lättaste med tanke på hur hög nivå det är på alla spelare. Men regler är regler, och vi får bara ha 20 spelare i truppen.





Bildarkiv: Krösa Tjejer 2005


"Coming together is a beginning, staying together is progress, and working together is success."


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Madde

Livet som volontär i Dublin.

RSS 2.0