..

Okej, jag erkänner; jag är inte jätteinsatt i andra sporter.
Men jag är så jävla trött på att bo i en stad som bara är intresserade av ishockey, fotboll och innebandy!

OBBK:s damer tog igår en historisk seger i den näst högsta serien i Sverige, en seger som inte ens kommer med på någon av våra lokaltidningars hemsidor.
Jag köper inte tidningarna, men jag hörde att vi var på första sidan på OT:s sportdel, halva sidan om jag inte har helt fel?
Och om jag fattade det rätt så var andra halvan om innebandy? Vad spelar dom i? Sveriges fjärde högsta serie? (En serie som jag har hört kallas för gärdsgårdsserie), men som sagt vad vet jag som inte är så insatt i andra sporter.

Jag vill bara skriva massa skit, och spy galla på så många personer, men jag orkar inte, jag pallar inte lägga energi på det.
Istället tvingar jag mig själv att tänka på det faktum att jag var med och tränade lite idag. Idag har jag varit delaktig i våran lagträning, och det är ett stort framsteg.
Snart är jag tillbaka!


Kommentarer
Anonym

och basketettan dam är ingen gärdsgårdsserie?

2011-10-25 @ 10:19:15
Anonym

Om man spelar i en serie där man reser över halva Sverige, med lag som tränar upp till 7-10 pass i veckan och spelare som spelar U16- och U18 EM i världens största sport är det knappast en gärdsgårdsserie.

2011-10-25 @ 11:07:59
Madde

Jag tycker inte att reslängden till match är vad som avgör för hur bra ett lag är. Och 7-10 pass i veckan? Tror knappast det..

Världens största sport?? Vet inte vad du har fått det ifrån, men innebandy är verkligen inte världens största sport.



Nej, jag tycker inte att Basketettan Dam är en gärdsgårsserie.

2011-10-25 @ 14:05:30
URL: http://[email protected]
Anonym

Missförstånd. Det är i Basketettan dam man reser över halva Sverige, möter lag som tränar upp 7-10 pass i veckan och möter spelare som deltar i U16- och U18 EM i världens största sport. Knappast i div II innebandyn...

2011-10-25 @ 14:35:12
Madde

Okej,tänkte väll det:)

2011-10-25 @ 14:54:58
URL: http://mingemarsson.blogg.se/
Anonym

Hej Madde! Du verkar läsa inläggen här som "fan läser bibeln" haha, det är lätt med missförstånd i cybervärlden. INLÄGG 1: Någon frågar om inte basketettan är en gärdsgårdsserie. INLÄGG 2: Någon svarar genom att beskriva basketettan dam (geografisk spridning, träningsmängd och nivån på spelarna och att det är en världsidrott). INLÄGG 3: Lite missförstånd så här kommer ett förtydligande... Avstånd: Lokal serie mellan grannbyar på andra sidan "gärdsgården" eller en nationell serie, titta på var lagen kommer ifrån. 7-10 träningar i veckan: Marks BG, Helsingborg, Norrköping, Malbas och Sanda är lag som tränar den mängden. Världens största sport: Ja, det finns människor utanför lilla Sverige som också idrottar, och det är inte Innebandy majoriteten av dem håller på med. Tillräckligt tydligt?

2011-10-26 @ 13:41:43
Madde

Hahaha! Ja, nu är jag helt med på noterna:)

2011-10-26 @ 22:27:06
URL: http://migemarsson.blogg.se/
Pinnen

Att ni inte hamnar på lokalnyheternas webbtidningar samma kväll el dagen efter är Jag inte förvånad över eftersom de uppdateras måndagar och Ik Pucken spelar söndagar alltså bara hockey där. Sen kan det ha en viss betydelse att en av de mer inflytelserika sportjormalisterna i stan själv spelat fritidsgårdshockey och den andra av de två jornalisterna väntar på bandysäsongen…

2011-10-26 @ 23:20:03
Linda

Oskarshamn är sämst när dt gäller nyheter i tidningar! Skit trist och allt handlar jämt om ishockey eller innebandy. Kul för dem som är intresserade men det blir ingen variation på nyheter..

2011-10-28 @ 11:48:51


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Madde

Livet som volontär i Dublin.

RSS 2.0